natten kommer bli lång

Jag har precis varit in och kikat till Oskar som sover så gott i sin säng och jar just bäddat ner mig själv i den stora tomma sängen. Den brukar locka om kvällen men nu känns den bara för tom´och kall!  Anders kommer inte att komma hem förrän till morgonen och jag vet med mig att jag sover så uselt då han inte är hemma. Jag vaknar flera ggr och jar svårt att somna om. Så en natt med dålig sömn får jag vara beredd på. En ny dag imorgon men dessvärre kommer vi nog båda två att vara väldigt trötta. Oskar kommer vakna tidigt och vilja komma in och mysa med mig med välling som vanligt på morgonen men imorgon får vi inta soffan framför Byggare Bob istället. Förska låta pappa ligga och små vila lite i alla fall med tanke på att han ska upp och jobba imorgon som vanligt,fast på förmiddagen. Jag jobbar jag också till stängning,
Det är så mycket jag vill fixa med inför Oskars födelsedag men jobbar två kvällar irad nu sen fyller han ju! Han och jag får helt enkelt ta allt på Torsdag tillsammans. plocka och förbereda tårtorna osv. Funderar på om vi verkligen måste ha tårtor?! Oskar är inte så storm förtjust i dom,kan man inte köpa glasstårtor istället? eller sviker man helt traditionerna då? känner att det blir många tårtor att stå och göra och det kommer ta hela torsdagen och det är ju inge roligt alls. för jag vill ju vara med Oskar då! det är ju hans dag!
Nu ska jag göra mig ett försök på att somna,jag tror jag låter lilla lampan i hallen vara tänd inatt känns lite bättre då. godnatt!

Kommentarer
Postat av: angelica

såklart man kan ha glass tårtor ist! :) lika gott o fint! kram

2007-10-23 @ 11:57:41
Postat av: Zandra

Ja, om inte godare ;-)
Ha en härligt kväll, Kram Zandra

Postat av: hanna-evelina

ja jag funderar ju starkt på att ha glasstårta i stället. kommer nog inte hinna med att göra alla tårtor klar annars om inte Anders kunde ta ut komp och komma hem tidigare.

2007-10-23 @ 19:59:22
URL: http://hannaevelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback