hög feber och sjukis!

Oskar hade väldig feber och magplågor inatt,han krämpade och skakade. Han brukar inte ha sån magknip.
Jag ringde till sjukrådgivningen och hörde och om det fortsatte så skulle vi komma upp och få något som lättade på trycket. men forstoppad kunde han omöjligt vara. Under natten blev det så illa att han till slut kräktes pga höga febern,han är låg tempad och väldigt känslig på feber. Han kräktes då han hade öroninflamationen och hög feber också. Jag var helt inställd på att nu har han fått magsjuka,men under morgonen släppte feberna lite och mellan 10-14 var han hur pigg som helst och feberfri. Vi gick ut en sväng med vagnen för att få luft båda två. Mot eftermiddagen kom febern åter och han fick alvedon och sov någon timme,sen började han pigna till och ville äntligen ha mat igen! så det kan ju absolut inte vara någon magsjuka!?! eller?!
Nu har han lekt med Anders och sover nu inne på sitt rum i sin säng och förhoppningsvis får han sova lugnt och skönt inatt. Jag har Också blivit sjuk. hals och hosta! imorse hade jag ingen röst! inte alls lägligt till nya jobbet på mångdag,men jag är hemma och kurerar mig för att bli frisk! Anders ligger ner dankad i soffan med en ond axel och en stor svullnad på nyckelbenet. Dumma jobb han lyckas alltid göra sig illa. Ska ta hand om honom nu och plåstra om honom.
Hoppas ni har mysigt ikväll jag skulle bara uppdatera lite om hur vi har det här hemma just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback