Försök till att uppdatera lite...

I torsdags eftermiddag for vi hela familjen hem till min mamma och grattade
henne. När vi for så sent dit upp är det lika bra att stanna över natten.
Lite kämpigt för Anders att kliva upp 05:30 på fredag morgon
för att åka den långa vägen till jobbet! och tänk
att det gör mammas man Göran varje dag 5 dagar i veckan ibland mer.
Puh! starkt gjort att kliva upp så tidigt.

Fredag dag var jag och Oskar själv mamma jobbade. Vi aktiverade oss ute
för de var strålande väder! åkte pulka,lekte med Speja och åkte Spark och oskar satt
i min och brorsan gamla sparklåda :) En grön gammal trälåda :)
Ska lägga in kort så fort jag får mammas kamera som jag knöppte med.

Mamma kom hem tidigare från jobb och ingen gladare än Oskar över det hehe :)
Han tycker så mycket om att vara hemma hos mormor.
Hon bor så stort och det finns så mycket saker att leka och dona med.
Det är helt annat att vara där än hemma.
Hemma lyckas han allt för ofta bli rastlös och knällig med han sköter sig själv
som en lite duracell kanin då vi är där :)
Han är så härlig!

Fredag kväll kom pappa Anders upp till oss! så glad vi blev! jag hade ju längtat
hela dagen! Fredag kväll blev mys med godmat och tv tittande :)
Vi fick sova ut  på lördag morgon också. Oskar vaknade 08:10 och
gick ner och lekte med mormor och vovven :)

Det har inte blivit mycket med badrummet i helgen vilket vi hade trott
att det skulle bli. men Gjutningen av golvet blev aldrig av och det är de
vi väntar på nu för att sedan kunna förtsätta med kaklingen.
Lite jobbigt är det att man måste anpassa sig efter andras tider annars
skulle vi nog hunit mer nu.

Men som sagt tidigare vi klarar oss ganska bra,över förväntan utan ett riktigt badrum!
för mig är toalett viktigast duschningen löser sig lätt!

Idag Söndag är pappa anders bakis hehe. Faktiskt väldigt skönt att inte
gå ut igår tycker jag, Jag har tagit tidig morgon prommis idag och
det känns som jag har hela dagen framför mig trots att det är söndag.Jag gillar inte
söndagar så hemskt mycket.
Det är en dag som man oftast bara fördriver med allt möjligt onödigt i väntan
på morgondagen som är veckans jobbigaste dag!

Nu ska jag snart väcka Oskar som inte får sova någe längre. Vill att han ska somna
hyffsad tid ikväll. Han vaknade väldigt ovanligt tidigt i morse. Brukar inte hända.
Jag funderar på att han kanske helt enkelt behöver mindre sömn nu och tänker vakna tidigare
nu. Blir bra det! då kommer vi upp i tid och kan promenera tidigt på morgonen.
Det är lättare att ha med Oskar i vagnen nu när det inte är så mycket snö på trotoarerna.

Ikväll: Tacos mys och film! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback