helg info...

Fredagen var jag och Oskar mest hemma.
fick besök av både farmor och morfar. Det är alltid
roligt att få sällskap på dagarna då vi ändå är hemma :)
När anders kommit hem och vi ätit middag packde vi oss
iväg upp till brorsan en sväng. Kikade lite hos dom :)

Lördag morgon vaknade vi trötta efter en stökig natt i huset.
Det slammrade och lät långt in på natten. Oljudet väckte oskar
om vart annat.
Det var en stor sugbil som stod utanför huset och lät om sig!
Tydligen hade ett rör i källaren spruckit och en mindre vattenskada hade uppstått..
Vi hade tur att vårt förråd inte blev drabbat.
Lördag dag var vi ute och flängde lite :)
fixade inför kvällen.
Oskar fick komma och vara med farfar på eftermiddagen då vi skulle göra
oss klar och gå upp till brorsan på inflyttningsfesten.

Lördag kväll blev helt lyckad! inflyttningsfesten var super trevlig med mycket folk!
mycket blandade människor och det kan behövas i bland! :)
Jag och Anders tog taxi från stan efter vi varit på Oscar ett tag. Vi kom hem runt två
tiden efter en lyckad kväll.
Anders lite väl rund under fötterna men det fick han sota för dagen efter :) hehe.

Konstigt nog vaknade vi tidigt på söndag morgon!
Det sitter som rutin nu att vakna tidigt. Det är nästan svårt att sova länge även
fast man vissa dagarn skulle kunna göra det.
Jag får liksom lite ångset panik över att hela dagen går åt skogen om
jag ligger i sängen för länge.

Igår söndag hade vi bakis dag länge hehe., startade med pizza sen till middag kom brorsan och hans
tjej med hamburgare,vilket uppskattades av Oskar och pappa anders :) hehe.
Sen såg vi Beck film Advokaterna.
Bra bra film! rekomederas.

Badrumsrenoveringen har stått lite stilla i helgen men som tur var
kom till slut HSB gubben och besiktade rören. så nu är det klar för att gjuta igen.
Det ska fixas inför det idag och jobbet sker möjligen imorgon.
Då funderar jag på att åka till mamma jag och oskar. för att slippa allt stök och bök utan toallett
visst många timmar. Jag måste ha toalett om nätterna!

Nu ska jag ta och fortsätta med städning och annat som jag vill  hinna idag innan
lille man kommer hem och röjer igen :)

Ska uppdatera med lite bilder också. som jag ligger efter med som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback