morgontrött!

Idag var det fruktansvärt att vakna! tänk om man bara en gång kunde få somna om!
inte direkt på lekhumör hehe men det var ändå mysigt att få gå in till Oskar sätta sig brevid sänge och sjunga visor för honom. Han såg så trött ut och lite hopp om att han tänkte somna om fanns men så kämpade han upp och började ropa på pappa som fick komma och bära in honom till oss en stund. Drack välling och byggde koja under täcket och sen gick vi in till tv rummet och slog på lite postis Per! :) nya favoriten. Fiffi har vi stoppat undan ett tag.
Sen Oskar började på dagis så sover han väldigt dåligt och lite.
Det beror självklart på alla nya intryck och allt som händer på dagarna nu.
Han drömmer mycket och sover inte så bra på dagis. knappt en timme och han som annars sover runt 1,-2 timmar. Dom lägger honom i vagn där för att han ska känna sig trygg,de andra barnen sover inne på madrasser i ett mysrum,men jag tror att han också skulle kunna göra det nu. Ska prata med dom idag och säga att
dom hemskt gärna får prova det. Han sover ju annars i sin säng om dagarna.

Nu är jag redo och på väg ut genom dörren! laddad nu för att sätta igång med promenader och träning!
Nu är Anders semester slut han börjar jobba imorgon och då är jag såklart ledig! Det känns som rätt tid att börja nu igen. Oskar kommer gå lite på dagis och jag kommer förmodligen att hinna smita iväg på morgonen efter jag lämnat honom och innan jag ska iväg och jobba. Skönast att träna på morgonen tycker jag. Slipper stressa med det på kvällstid då man vill vara hemma och mysa.
Vi får se hur det blir med jobb för mig nu i höst vet bara att jag har till 1oktober men hoppas på att få fortsätta. Kanske det blir lite lugnare och mindre tider några veckor nu när alla är tillbaka från semstern. Kan vara lite skönt det med jag som inte varit ledig något i sommar. Kan behöva vila upp mig lite hemma mellan varven.

Ska kila och ta bort äggen från spisen och sen är planerna att plåstra om fötterna och gå ut genom dörren!
ha de tstrålande dag! här lyser solen men kylan känns i luften! skönt promenad väder! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback