tidig kväll då blir det tidig morgon

vet inte om jag kan säga att jag trivs med oskars nya rutiner! :)
Han somnar 18:30 och vaknar 06:30. Det kanske låter bra men det
blev en sån omställning bara sådär! på en gång.
Först så blir kvällarna så långa och tråkiga när inte han är vaken,förut
kämpade man med att man skulle få så mycket egentid som möjligt!
men nu har man ju lärt sig hur man får saker och ting gjort tillsammans med
oskar eller få allt att fungera ändå.
Morgonen blir tidigare och oskar blir trött fortare på dagen :/ lite trist.

Jag funderar på om han ska få sova en stund på eftermiddagen också.
Han verkar behöva det.,då kanske han kan orka vaken en liten stund längre.

Vilka små oviktiga problem men skapar sig när man är småbarnsförälder! :)
Det är så komiskt ibland.

Vi är snart redo för prommis sen hem till lunch!
vi ska gå förbi på dags och se om dom hittat igen oskars jacka!!!!
förstår inte hur dom lyckats med att slarva bort den.
Den ligger alltid i väskan förutom då oskar ska sova ute i vagnene för då ska den på.
Men men olika fröknar olika rutiner. Igår då jag hämtade honom från dagis
hade dom haft honom i overallen + åkpåse när han sov.
På kvällen då Oskar skulle bada märkte vi värme utslag!
jag måste säga ifrån och förklara att det blir för varmt att sova så då
det är +3 ute!

Kommentarer
Postat av: Fia

Hehe ja vilka problem man har va:-) Men funkar det inte å få honom att sova en snabbis på eftermiddagen så kanske han håller sig vaken till 19-20 ist. Å sover kanske en stund längre på morgnen. Än så länge har vi det bra med Lucas sovtider. Ungefär 20-08 med en sovstund på morgonen och en på em vilket är helt lagom, då hinner Per leka med Lucas lite också även om han kommer hem senare från jobbet. Och mamma hinner fixa lite mellan:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback