Regnig onsdag



Vaknade inatt av att regnet öste ner! smattrade mot fönstret! Det störde mig en aning och jag kunde aldrig riktigt somna om. Upp på taletten och bäddade sen om Oskar men det hjälpte mig inte att bli tröttare precis.
Det var bara att gilla läget. Anders tog mig handen sen somnade jag med honom vet ej vad klockan var. Som förstått var jag helt död imorse halv sju när Oskar vaknade. Han fick komma in och ligga med mig en stund och se bompa! :) Så vilade jag till sju istället.
Sen var det full fart! upp och fika och klä på och iväg på dagis till nio. Vi tog bilen så Oskar skulle slippa bli blöt sen körde jag hem bilen och i den blev jag kvar en stund. Funderade på om det verkligen var så kul att promenera i ösregnet för det var min tanke från början. Ähh vad sjutton! det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder! helt sant!
Det var bara mina byxorsom blev blöt upp till vaderna och vattnet som stänkte upp! jag var torr med allt var blött utvändigt när jag kom hem! Skönt ändå att promenera det är ju ändå inte halt eller kallt ute så varför inte!?
Mötte en gubbe som också var ute och gick i ösregnet han skrattade till när vi möttes på vägen! lite komiskt kanske att vi är så dum att gå i detta väder! Lite mer hoppande över vattenpölar annars gick det fin fint att gå. Varför ska regnet stoppa mig?!

Sitter ocg kikar på regnställ! något som jag tror att jag inte äger. Ska kolla upp med mamma om jag har något hemma där. Annars har jag hittat ett set för 475 kr vatten och vindtätt. Känns det okej som pris tror ni? käkar frukost medans. fil,all bran med krossade linfrön och juice. Ska starta en tvättmaskin till sen ducsha. Börjar inte förrän 13 idag så jag hinner en del hemma innan.

Hoppas ni får en bra dag trots regnet och hoppas du jossan slipper huvudvärken snart!!

kramkram

Kommentarer
Postat av: emma

gud va hurtig du är =) tänkte oxå gå prommis men ångrade mig...blir hemma och bakar ist!vart har du köpt skänken? den va verkligen jätte fin! ha en bra dag!

Postat av: Cathrine

Hej igen!!! :) Jag jobbar på Intersport här i Falun nu så jag var ju bara tvungen att kommentera regnstället! :) Det lät som ett bra pris, men det är viktigt att du kollar hur vattentätt det är och att det verkligen andas, annars blir det dyngsur om du svettas. Man mäter hur vattentätt ett plagg är i vattenpelare och det absolut minsta jag tycker att du ska ha är ett regnställ på 5000 vattenpelare. Hehe, hoppas du fick lite hjälp!! Kramar!!

2008-03-12 @ 23:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback