Lediga dag!

Den spenderar jag hemma tillsammans med Oskar och nu har morfar (min pappa)också kommit hit. Jag har varit ute på promenad hurtig som jag försöker vara :) Kom hem åt lunch med Oskar och morfar sen har jag skurat av golven eftersom jag och oskar var duktiga och dammsög imorse.
Oskar vilar en stund och lika så gör morfar i soffan hehe. Så jag passar på att sitta här en stund och har rint till min läkare ang magen som aldrig får må bra! inga tider förrän i April om det inte blir akut. Vilket det förmodligen är eftersom jag gått med problem länge nu nästan hela tiden, jag har bara inte orkat gå dit!
Jag vill träffa en deitist som kan hjälpa mig + att jag måste kolla så att jag inte är känslig mot laktos också. Mycket med magen, Jag känner ju att kroppen inte mår bra om inte magen gör det! Har så ofta ont och nu får det vara slut med det! Jag sa såklart att jag skulle återkomma men kanske måste ringa igen och be om en tid snart.

Idag ska vi storhandla det har vi inte gjort sen den 25 februari handlat alltså,jo lite mjölk och sådär men inget "mat" som det nu behövs.  Äter vi mycket eller vad är det som är fel? vi stor handlar 2 ggr i månaden. Är det mycket? Hur mycket spenderar ni på mat i månaden? Vi ligger nog kring 2500 skulle jag tro blöjor inräknat.
Det handlar nog om att man handlar helt fel! :)

Nej nu skriker kroppen efter en dusch!

Kommentarer
Postat av: Fia

2500 låter väl rimligt för 3personer tycker jag. Vi ligger på lite mer för att vi småhandlar på tok för mycket. Så ni handlar nog rätt normalt skulle jag tro:-) Dom som lyckas med mindre summor får gärna tipsa mig om hur man gör:-)

Postat av: emma

hej! va roligt att du börjat skriva igen=) tack för inlägget...bytte dock byxor i sista sekund innan jag sprang till bussen..haha..är ovant med baggy byxor då man inte haft de förut! förövrigt så handlar vi för typ 2000 i månaden på 2 pers. så 2500 låter inte så farligt =) är allt bra annars?

2008-03-11 @ 20:29:24
URL: http://primemmas.blogg.se
Postat av: Cathrine

Äntligen har du börjat att skriva igen! :) Jag kan säga att vi ligger på mer än 2500 kr på mat i månaden och då ska jag ju tillägga att vi bara är två personer. :) Fast samtidigt så bor jag med en person som äter för minst två, haha! Hoppas att allt är bra med dig/er! Kram!

2008-03-11 @ 21:35:08
Postat av: hanna-evelina

hej Cathrine! så länge sen! det är fint med oss allihop. Med er då? ja men han tränar ju en hel del inte sant? och då krävs det ju en del mat i magen. Anders tränar också
men tror notan drar iväg för att vi köper fel mat :) kramkram!

2008-03-11 @ 21:41:02
URL: http://hannaevelina.blogg.se
Postat av: Cathrine

Ja, det var verkligen länge sen! Jo, det är bara bra med oss! Ja, han tränar ju typ jämt och har en ämnesomsättning som jag vet inte vad! :) Sen är det som du säger, man handlar fel och det största problemet som vi gör ibland är att småhandla, det blir fruktansvärt dyrt! Men nån gång blir man väl bättre på att storhandla också, haha!

2008-03-12 @ 23:37:27
Postat av: hanna-evelina

Ja det blir en del små handling för oss också speciellt på helgerna :) lite godis och sådär. Regnstället skulle vara 6m inte en aning vad det är. Den "sport" jacka everest som jag har nu andas nada! blir helt fuktig innuti. men det får bli en bättre närmre våren :) Tränar du nu också? jag jobbar i en butik som heter väskan ute i birsta city nu :) trivs du på intersport? det känns som det jobbet passar dig :)
kramkram

2008-03-13 @ 07:55:29
URL: http://hannaevelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback