Inskolning på nytt! :)

Gick hur bra som helst idag med!
Vi lekte ute en timme idag. Oskar gungade mest och inspekterade
alla barn runt omkring.

Vi fick beröm för vår fina overall och det svarta snygga regnkläderna :)
med neon gult på jackan. Som syns bra!
Jätte roligt att höra!

till middag idag gjorde jag och Oskar egna köttfärsbiffar som vi visste
att pappsen gillar :)
ibland är det kul att överraska med lite :) det är så kul
när det uppskattas.
Oskar tyckte nog också att det var gott! för han hade potatis och lingosylt i håret! hahaha
så det fick blir hårtvätt direkt efter!

Vår nya rutin som vi börjat med på kvällen i sängen fungerar bättre
och bättre hela tiden. Oskar är mer nöjd nu när vi läst och skojat lite innan.
Det blir nästan inget trots alls nu, han lägger sig ner och väntar på
att bli omstoppas sen somnar han tryggt!
Han somnade nog på 2 min idag :) trött man efter dagis!




Kommentarer
Postat av: josefine

Men så bra det låter med nya rutinen!!! Såklart är svart snyggt o tufft för en liten Oskar!

MMM kan jag få receptet? Har massa köttfärs i min frys nu!
Kramisar ni är så duktiga o du verkar vara en sååå go Mamma!

Postat av: hanna-evelina

tack så mycket! självklart kan du få de,det är ett standard recept och barnvänligt :)

ca 600 g färs
2dl vatten
1dl ströbröd
1 ägg
1krm mald kryddpeppar
1tsk salt
1gul lök
2 st morötter

Riv möretterna.
lägg ströbrödet i blöt i vattnet,så det sväller ca 5 min.
Blanda sedan i köttfärs,ägg,salt,kryddpeppar,lök och morötterna.
rulla bollar och plattta ut! stek på svag värme. häll i lite vatten på slutet i stekpannan så blir biffarna saftigare.

2006-11-22 @ 22:07:42
URL: http://hannaevelina.blogg.se/
Postat av: josefine

oooo ska försöka mig på det imorgon kanske, mumsigt!!! potatis till?

2006-11-22 @ 22:14:43
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: hanna-evelina

jepp potatis,brunsås och lingonsylt :)

2006-11-23 @ 07:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback