En vanlig dag för Larsson

Jag har fått i uppdrag på begäran att granska mina goda "granne,vän,inneboende,dagmammas" vardag.
Hon har själv inte helt klar för sig hur dagarna flyter förbi,så jag som vän ska
se om jag kan inehållet bättre.

Aneglica Larssons dagar kan se lite olika ut beroende på om
det är vardag eller helg. Eller dagarna är nog förresten ganska lika ändå
om man bort ser från bakismaten och minnesluckorna på helgerna.

Varje kväll innan hon lägger sig har hon en beslutsamhet som är orubbar
att kliva upp tidigt och ta vara på dagen.
De flesta mårnar väcks Angelica av ett telefon samtal från MIG! som
genom luren försöker slita henne upp ur sängen. Om inte jag har ansvar
för det jobbet just den dagen ställer gärna Blengis upp som vikarie.
Aneglica lider av morgon trötthet och det är inte alls omöjligt
att hon  snozzar och somnar om.
Men väl uppe låtsandes att inget har hänt laddar hon med benen på ryggen
och springer ikapp dagen.

Oftast står träning först på schemat  om inte jobb eller andra måsten kommer
före. Efter träning återvänder hon hem till lugnet i sin lilla vita välplanerade etta. 
Där hon njuter av en god nyttig frukost,självklart gröt.
Hon kryper upp i soffan och myser till det framför datorn där
hon samtidigt som hon funderar på vad hon nu ska sysselsätta sig med
resten av dagen,(dagen som nu har blivit halvt eftermiddag,) chattar med
alla andra mysmongon den dagen.

Den här dagen blir det ingen städdag för Angelica. hon känner att hon måste
vila sig lite,trots att hon har väldigt svårt att släppa kontrollen över dammsugaren.
Hennes ordningssinne får sig en smäll den dagen men tro mig de kommer att återhämta
sig fint. Ingen har någonsin dött av lite damm i hörnen och oreda i soffan därför är
det bäst att angelica låter sina kompisar under sängen leva sitt dammliv de förtjänar!
för vi vill inte att hon ska bli den första! Hon får tänka att de ger henne
ett mycket säkrare sällskap om nätterna än någon hårig man som inte "kör säkert"

Timmarna flyter iväg medan Angelica känner lugnet och fortfarande
inte har kommit på hur sjutton dagen ska sluta. Vad händer egentligen ute i världen?
Medan de flesta stressar över tidsbrist och brutet schema så är Angelica den
lugna flugan som är fruktansvärt bra på att fördriva tid. En beundransvärd egenskap jag gärna
skulle vilja kopiera.

Längtan efter hennes lilla älsklingsprins och lekkompis börjar
bli mer påtaglig.  Hon känner att nu är det dags att ta kliven uppför backen
till korsta vägen 8B för att äntligen få träffa den häftigaste lilla person hon känner.
OSKAR NYGREN som aldrig sviker. Nu kan Angelica slappna av och behöver inte längre
dölja att hon faktiskt älskar att leka med Bilar!

De två kan leka i timmar och jag som vuxen ,mogen mor tar mitt ansvar och bjuder
på middag till alla som är hungriga.
Jag förstår att det är klart att man blir helt hjälplöst hungrig om man spenderar timmar
med att leka och springa runt.

På kvällen när alla andra lagt sig kämpar angelica vaken med tändstickor
under ögonlocken och funderar över sitt största bekymmer.
Hur kommer hennes liv att se ut om några år?

Den frågan sitter det klister i som jag brukar säga. Jag betvivlar på att Angelica
vet lika väl som jag hur hennes liv kommer att se ut inom snar framtid.
Hon borde ta råd av mig som oftast varje dag iaktar hennes liv.
Hon kommer att möjligtvis bo kvar i sin etta som hon så trygt håller kär.
 men psss säg inget till henne, något hon inte vet är att hon snart kommer att ta pennan och boken i handen
och plugga till dagisfröken!
Jag tänkte nämligen inte säga något utan låta hennes världsliga funderingar lösa sig av sig själv.







Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahahahaaa ja jag kunde inte skriva det bättre =) Å så sant så... haha fast jag skulle nog lägga till alla dessa ansiktsbehandlingar :) Bra skrivet! Kram K

2007-03-09 @ 21:47:14
Postat av: Angelicas syster...

Skrev aldrig vem det va ju... =)

Postat av: hanna-evelina

ja just ja! hon har ju sånt för sig också :) hehe

2007-03-09 @ 21:54:13
URL: http://hannaevelina.blogg.se
Postat av: angelica

hahaha det där måste vara bland det bästa jag läst!!! =) så himla bra!! skrattade så jag nästan grinade! *asg* vi hörs ngt imorgon! kan bli vin ikväll så jag får se hur det går med prommisen =)
rings imorgon!
puss o kram

haha vad allt stämmer in!! =)

2007-03-09 @ 22:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback